Czy Google d膮偶y do pe艂nej automatyzacji reklam?

Ju偶 od jakiego艣 czasu Google coraz ch臋tniej wprowadza nowe zmiany w obr臋bie kont reklamowych Google Ads. Zautomatyzowane systemy takie jak inteligentne okre艣lanie stawek czy kreacje inteligentne korzystaj膮 ze sztucznej inteligencji (zautomatyzowanych bot贸w na艣laduj膮cych ludzkie zachowania) czyli tzw. system贸w ucz膮cych si臋. Dzi臋ki takim rozwi膮zaniom nie musimy r臋cznie optymalizowa膰 stawek dla poszczeg贸lnych reklam czy samodzielnie tworzy膰 kreacje pod konkretn膮 kampani臋. Nie oznacza to jednak, 偶e kampanie mog膮 by膰 tworzone przez osoby, kt贸re nigdy wcze艣niej nie mia艂y do czynienia z panelem, a specjalistyczna wiedza w tej dziedzinie nie b臋dzie ju偶 potrzebna 鈥 wr臋cz przeciwnie! Zalet膮 zautomatyzowanych system贸w jest usprawnienie pracy ekspert贸w daj膮c im nowe mo偶liwo艣ci pracy nad kampaniami.

Opr贸cz inteligentnego okre艣lania stawek, kt贸re optymalizuj膮 i dostosowuj膮 stawki dla ka偶dej aukcji, na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguj膮 kreacje inteligentne. Jak wiadomo dla skuteczno艣ci reklamy du偶e znaczenie ma jako艣膰 kreacji, kt贸ra z kolei ma znacz膮cy wp艂yw na wynik jako艣ci kampanii. 鈥W przypadku kreacji inteligentnych opracowane przez Google systemy ucz膮ce si臋 dobieraj膮 najlepsze kombinacje zasob贸w kreacji dla ka偶dego klienta.鈥 – wynika z tego, 偶e najskuteczniejszym sposobem osi膮gni臋cia lepszych wynik贸w jest u偶ywanie rozwi膮za艅 automatycznych. Z zaprogramowanymi algorytmami cz艂owiek nie ma szans rywalizowa膰.

Reklam opartych na kreacjach inteligentnych mo偶emy u偶y膰 w:

Elastycznych reklamach displayowych – dzi臋ki tej funkcji mo偶emy za艂膮czy膰 w艂asne obrazy, nag艂贸wki, logo, filmy i teksty reklamy, a Google b臋dzie automatycznie generowa膰 z nich reklamy przeznaczone do wy艣wietlania w kampaniach w sieci reklamowej.

Dynamicznych reklamach w wyszukiwarce – ten format kreuje reklamy na podstawie tre艣ci witryny tworz膮c dynamicznie generowane nag艂贸wki. Dzi臋ki temu dynamiczne reklamy w wyszukiwarce mog膮 szybko kierowa膰 potencjalnych klient贸w do interesuj膮cych ich tre艣ci w konkretne miejsce w witrynie.

– Elastycznych reklamach w wyszukiwarce – reklamy, kt贸re zmieniaj膮 swoj膮 zawarto艣膰, by wy艣wietla膰 u偶ytkownikom wi臋cej tekstu i trafniejszy przekaz. Podczas tworzenia tego typu reklam nale偶y poda膰 kilka nag艂贸wk贸w i tekst贸w reklamy, a Google b臋dzie automatycznie testowa膰 r贸偶ne zestawienia, by sprawdzi膰, kt贸re s膮 najskuteczniejsze.

Uwaga!

Od 30 czerwca 2022 r Google wprowadza kolejn膮 zmian臋 w celu ca艂kowitego przej艣cia na elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Zmiana ma dotyczy膰 braku mo偶liwo艣ci tworzenia oraz edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Co prawda reklamy utworzone wcze艣niej nadal b臋d膮 si臋 wy艣wietla膰, a dane o ich skuteczno艣ci b臋d膮 si臋 pojawia膰 w raportach, natomiast stracimy mo偶liwo艣膰 samodzielnego tworzenia nowych rozszerzonych reklam.

Od 30 czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce b臋d膮 jedynym typem reklamy w wyszukiwarce, kt贸ry b臋dzie mo偶na utworzy膰 lub edytowa膰 w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.鈥

Ta zmiana ma upro艣ci膰 spos贸b tworzenia reklam w wyszukiwarce i pozwoli膰 zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 dzi臋ki automatycznym narz臋dziom.

Chcesz, aby Twoja kampania wykorzystywa艂a inteligentne kreacje w reklamach i osi膮ga艂a lepsze wyniki? Skontaktuj si臋 z nami! Jeste艣my na bie偶膮co z nowo艣ciami technologicznymi i pomo偶emy Ci w optymalizacji Twoich reklam!

殴r贸d艂o: https://support.google.com/google-ads/answer/9297584?hl=pl