Czy Google dąży do pełnej automatyzacji reklam?

Już od jakiegoś czasu Google coraz chętniej wprowadza nowe zmiany w obrębie kont reklamowych Google Ads. Zautomatyzowane systemy takie jak inteligentne określanie stawek czy kreacje inteligentne korzystają ze sztucznej inteligencji (zautomatyzowanych botów naśladujących ludzkie zachowania) czyli tzw. systemów uczących się. Dzięki takim rozwiązaniom nie musimy ręcznie optymalizować stawek dla poszczególnych reklam czy samodzielnie tworzyć kreacje pod konkretną kampanię. Nie oznacza to jednak, że kampanie mogą być tworzone przez osoby, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z panelem, a specjalistyczna wiedza w tej dziedzinie nie będzie już potrzebna – wręcz przeciwnie! Zaletą zautomatyzowanych systemów jest usprawnienie pracy ekspertów dając im nowe możliwości pracy nad kampaniami.

Oprócz inteligentnego określania stawek, które optymalizują i dostosowują stawki dla każdej aukcji, na szczególną uwagę zasługują kreacje inteligentne. Jak wiadomo dla skuteczności reklamy duże znaczenie ma jakość kreacji, która z kolei ma znaczący wpływ na wynik jakości kampanii. „W przypadku kreacji inteligentnych opracowane przez Google systemy uczące się dobierają najlepsze kombinacje zasobów kreacji dla każdego klienta.” – wynika z tego, że najskuteczniejszym sposobem osiągnięcia lepszych wyników jest używanie rozwiązań automatycznych. Z zaprogramowanymi algorytmami człowiek nie ma szans rywalizować.

Reklam opartych na kreacjach inteligentnych możemy użyć w:

Elastycznych reklamach displayowych – dzięki tej funkcji możemy załączyć własne obrazy, nagłówki, logo, filmy i teksty reklamy, a Google będzie automatycznie generować z nich reklamy przeznaczone do wyświetlania w kampaniach w sieci reklamowej.

Dynamicznych reklamach w wyszukiwarce – ten format kreuje reklamy na podstawie treści witryny tworząc dynamicznie generowane nagłówki. Dzięki temu dynamiczne reklamy w wyszukiwarce mogą szybko kierować potencjalnych klientów do interesujących ich treści w konkretne miejsce w witrynie.

– Elastycznych reklamach w wyszukiwarce – reklamy, które zmieniają swoją zawartość, by wyświetlać użytkownikom więcej tekstu i trafniejszy przekaz. Podczas tworzenia tego typu reklam należy podać kilka nagłówków i tekstów reklamy, a Google będzie automatycznie testować różne zestawienia, by sprawdzić, które są najskuteczniejsze.

Uwaga!

Od 30 czerwca 2022 r Google wprowadza kolejną zmianę w celu całkowitego przejścia na elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Zmiana ma dotyczyć braku możliwości tworzenia oraz edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Co prawda reklamy utworzone wcześniej nadal będą się wyświetlać, a dane o ich skuteczności będą się pojawiać w raportach, natomiast stracimy możliwość samodzielnego tworzenia nowych rozszerzonych reklam.

Od 30 czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą jedynym typem reklamy w wyszukiwarce, który będzie można utworzyć lub edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.”

Ta zmiana ma uprościć sposób tworzenia reklam w wyszukiwarce i pozwolić zwiększyć skuteczność dzięki automatycznym narzędziom.

Chcesz, aby Twoja kampania wykorzystywała inteligentne kreacje w reklamach i osiągała lepsze wyniki? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy na bieżąco z nowościami technologicznymi i pomożemy Ci w optymalizacji Twoich reklam!

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9297584?hl=pl